سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
اساتید خوزستان

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان با تقدیر از 105 استاد نمونه سفیران هدایت خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین تجلیل از اساتید سفیران هدایت مدارس علمیه خوزستان، امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین نبوی، مؤوسس مدارس علمیه سفیران هدایت کشور و سایر مسؤولان حوزوی در اهواز برگزار شد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در سخنانی که با موضوع بررسی روند علمی حوزه های بلند مدت و کوتاه مدت «سفیران هدایت» بود، اظهار داشت: در مقایسه ای مستمر و مستند میان طلاب حوزه های علمیه بلند مدت با سفیران هدایت، متوجه تفاوت عمده نحوه فاغ التحصیلی و کارآمدی طلاب سفیران هدایت با فارغ التحصیلان حوزه های بلند مدت شدیم، به طوری که کارایی عملی، فرهنگی طلاب سفیران هدایت در زمینه های فرهنگی ، تربیتی به مراتب بالاتر از طلاب حوزه های بلند مدت است.

وی، در ادامه یکی از تفاوت های دروس مدارس سفیران هدایت با بلند مدت را نحوه تحصیل و درس خواندن عنوان کرد و گفت برخی دروس در حوزه های بلند مدت به عنوان دروس جنبی شناخته می شوند اما همین دروس که بسیار برای یک طلبه مفید و مؤثر هستند در مدارس علمیه سفیران فصلی بوده و یک طلبه حتما باید آنها را طی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه در بخش پایانی این آیین، با بیان این که حوزه علمیه خوزستان، یکی از حوزهای موفق و سرآمد کشور است، گفت: هم اکنون به برکت اقدام های شایان آیت الله موسوی جزایری، حوزه علمیه خوزستان، به عنوان یکی از حوزه های نمونه کشور شناخته می شود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: ما اگر بخواهیم تحول در حوزه های علمیه روی دهد، دیگر تحول با خطکش های گذشته معنایی ندارد؛ از این رو اگر ما خواهان تحول در حوزه های علمیه هستیم باید نقاط ضعف حوزه را بررسی و آنها را برطرف نماییم، نه این که دست روی دست گذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی نیز درابتدای این مراسم به بیان گزارشی از روند علمی مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان پرداخت.

گفتنی است در این آیین علاوه بر تقدیر از 105 نفر از اساتید مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان، از تلاش ها و مجاهدت های علمی آیت الله موسوی جزایری و همچنین اقدامات مؤثر حجت الاسلام و المسلمین نبوی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی مدارس علمیه سفیران هدایت، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha